30 mars 2017

Rensautmaning- Linnegarderoben...

Igår blev jag äntligen klar med senaste rensautmaningen i arbetsrummet. Datorn skulle jag dock kunna rensa mer på(jag är en sucker på bokmärken), men känner att det förmodligen kommer behövas ett eget avsnitt för att det ska bli ordentligt gjort.

Nu över till nästa utmaning som jag tänkte skulle bli linnegarderoben. Någon mer som är samlare när det kommer till kuddfodral? Jag tror det här är tredje vändan i linnegarderoben men än finns det att ta av. Faktum är att jag i dagsläget använder ytterst få prydnadskuddar i vårt hem. Känns som den tiden är förbi för min del och jag uppskattar alltmer den lite mer avskalade stilen med väldigt lite dekoration. Nu gäller det verkligen att rensa bort och bli av med ett gäng!


Uppgift:
Se över frotté, påslakan, örngott, plädar, kuddfodral, gardiner, dukar och övrig textil som förvaras i linnegarderoben. Rensa bort det som inte varit i bruk säg de senaste två åren och kassera omedelbart textilier som känns solkigt, urtvättat och är trasigt.
Ta fram och testa kuddfodral, plädar och gardiner. Passar de fortfarande in eller har din stil kanske ändrats med tiden? Mitt tips är att gå hårt fram, göra dig av med sådant som bara ligger och tar plats och endast spara på det som du verkligen uppskattar och tycker om. En extra uppsättning frotté resp. bäddset räcker i regel. Sikta på en luftig, välorganiserad linnegarderob.


Lycka till!


Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.



//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar